vrijdag 27 augustus 2010

Day 9 + 10: Relax, Beach and Dolphins

Gister zijn we vroeger dan gepland van St. Petersburg naar Ft. Myers gereden. We wilden na het uitchecken eigenlijk nog even naar st. Pete's beach gaan, maar het weer zat niet echt mee. Dan maar 2,5 uur rijden naar ons volgende hotel en hopen! We lieten de donkere wolken achter ons en reden een lichte lucht tegemoet. Met nog 15 min te rijden ging het dan toch regenen. Konden we nu dan weer niet naar strand? Gelukkig zat nu alles wel mee! We waren ruim 1,5 uur voor de in-check tijd bij het hotel, maar de kamer was al klaar dus we konden erin.

Het was droog en zonnig met wat wolkjes. Snel dus uitladen en naar het strand. We zitten in het Outrigger Beach Resort en je raad het al: aan het strand! Wel is het strand ong 40 meter breed dus nog een aardige wandeling naar zee! Geen probleem voor deze atleten, snel handdoekje neer (op het bijna lege strand) en de zee in om daarna te gaan bakken! Wel even opletten: niet lopen de zee in, maar schuivend met je voeten, omdat er anders een kans is om op een stingray (pijlstaart rog) te staan die je dan steekt! Gelukkig is het niet het seizoen voor hun, maar toch maar opletten voor de zekerheid! Toch is 't het waard! Daarna even gebakken en even het zwembad getest.

's Avonds even naar Tanger Outlets gereden, wat gekocht en naar het restaurant aan de overkant va ons hotel om te eten. Helaas, gaan om 9 uur dicht (was rustig) en wij kwamen om 5 voor 9 aankakken. Dan maar Hooters, waar we Buffalo chicken hadden en werden bediend door Buttens. Een mooie blondine, alleen jammer dat ze d'r kont thuis had laten liggen.
Even voor de mannen: Hooters stelt echt niet veel voor!!!

Vanmorgen zijn we naar Sanibel Island gereden. Een eilandje hiernaast waar nog veel natuur is en mooie stranden. De enige toegangsweg is een brug waar uiteraard 6,- tol voor moet worden betaald, but hey....it's worth it!

Hier hebben we een half uurtje een route gewandeld over een pad door een moerassig gebied. Kans op alligators werd ons verteld. Niets van gezien! Wel een grote schildpad, veel vogels en oversized sprinkhanen!
Vervolgens naar Bowman's beach gereden om lekker op strand te liggen. We kwamen aanlopen op 't strand en er waren wat amerikanen, ook in zee. Tot onze grote verbazing zwommen er wat wilde dolfijnen (zeker 3) gewoon tussen de mensen in zee door, ong 2 meter van het strand. Een mooi gezicht!

Hierna zijn we nog even wezen shoppen en hebben we lekker gerelaxed.

Morgen na het uitchecken weer even naar Sanibel Island om een kleine tour te doen: de Wildlife Drive. En daarna op naar onze volgende bestemming, Naples!